Architect van gedrag
Kom naar de NLP Business Opleiding en word zelf architect van jouw denken en doen!
Weet je dat gewoontevorming ontstaat vanuit de combinatie van twee variabelen: de frequentie waarmee gedrag wordt herhaald en het nut dat wordt ervaren. Bij het ontbreken van één van de twee variabelen wordt het ‘trekken aan een dood paard’.
Afgelopen weekend heb ik me heerlijk ondergedompeld in het boek “Hooked” van Nir Eyal. Een echte aanrader voor iedereen die o.a. bezig is met productontwikkeling en gedragsontwerp en klanten steeds weer terug weet te laten keren. Hij geeft in zijn boek tips hoe je ervoor kunt zorgen dat (klant)gedrag een gewoonte wordt en welke principes daarbij een rol spelen. Het gaat dus over customer engagement.
Als communicatietrainer en businesscoach ontdek ik hierin veel van het NLP gedachtegoed: hoe beïnvloed je respectvol gedrag en keuzes van anderen.
Ik heb het boek (zoals ik overigens altijd doe) op drie niveaus gelezen:
- Gewoon lezen
- Wat betekent het voor mijn bedrijf
- Wat kan ik hiervan gebruiken in mijn NLP Business opleiding
Voor wat betreft niveau één: lekker op de bank met een dekentje over me heen en op z’n tijd een drankje en hapje.
Niveau twee: de opdrachten doen die in het boek staan met mijn eigen bedrijf in gedachten.
Niveau drie: transfer van wat ik lees naar de NLP opleiding.
Onze opleidingen zijn constant in ontwikkeling. Als ‘optie-mens’ hou ik niet van stilstaan en steeds maar herhalen van wat er was/is. Ik hou ervan om nieuwe paden te ontdekken en bewandelen en daar mijn studenten voordeel van te laten ervaren.
Dat zeggende, brengt me het terug naar de tijd toen ik graag (mode)ontwerpster of (binnenhuis)architect wilde worden. En, realiseer ik me nu, laat ik dat ook zijn geworden. Al is het op een andere manier als ik toen heb bedacht…….
Aldus getekend,
Connie Keurentjes
Architect van gedrag